منو
صفحه اصلیفوق برنامهفعالیتهای پرورشیکتابخانه و کتابخوانی

کتابخانه و کتابخوانی

جهت دریافت فعالیت های کتابخوانی در فروردین و اردیبهشت ماه 97 به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید . 


 

 

گزارش فعالیت‌های کتاب‌خوانی تا ابتدای آذرماه


1. برگزاری پنج دوره مسابقه‌ی کتاب‌خوانی (شامل خلاصه‌ نویسی کتاب و تبلیغ کتاب)
2. معرفی برندگان در کانال مدرسه و تشویق شرکت‌کنندگان.
3. ساختن گروه تلگرام کتاب‌خوانی
4. برگزاری طرح راوی کوچک و اشتراک‌گذاری داستان‌ها در کانال مدرسه و تشویق شرکت‌کنندگان.
5. تهیه برد باشگاه کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای و تعامل مستقیم با دانش‌آموزان از طریق نوشتن روی برد. (موضوعات شامل: شوخی با کتاب، کتاب خوب چه ویژگی هایی دارد، نویسنده ایرانی مورد علاقه‌ات را نام ببر، نامه به کودکان زلزله‌زده‌ی کرمانشاهی، اگر بخواهی یک کتاب بنویسی درباره‌ی چه می‌نویسی؟)
6. امانت کتاب به بیش از 150 نفر از دانش‌آموزان پایه‌ی دوم تا پنجم.
7. ثبت کتاب‌های اهدایی
8. تحویل دفترچه‌ی خلاصه‌نویسی به پایه‌ی دوم و سوم
9. طراحی برگه‌ی خلاصه‌نویسی و ارائه‌ی آن به دانش‌آموزان دبستان2، هنگام امانت گرفتن کتاب. (به‌منظور نصب بر دیوار کتابخانه)
10. شرکت در کارگاه ترویج کتاب جهک و ارتباط گرفتن با ایشان برای اجرای طرح ماراتن کتاب در مدرسه.
11. آغاز طرح ایستگاه کتاب در زنگ‌های تفریح

گزارش کلاس کتاب‌خوانی تا ابتدای آذر 96
پایه اول
کلاس خانم شریفی کلاس خانم محبعلی
دوشنبه 24/7:
داستان یک شب تاریک از مهری ماهوتی خوانده شد.
پیرامون موضوع کتاب، یعنی ریختن برگ درختان در پاییز گفتگو شد.
بچه‌ها نقاشی بخش مورد علاقه از داستان را کشیدند.
یکشبه30/7:
داستان سه دوست از شکوه قاسم‌نیا خوانده شد
دوشنبه 1/8:
داستان سه دوست خوانده شد.
بچه‌ها نمایش آن را اجرا کردند.
چند شعر از کتاب دویدم و دویدم از ناصر کشاورز خوانده شد.
بچه‌ها هم‌خوانی کردند.
یکشنبه 7/8:
داستان لیونل مسی از مجله‌ی قلک خوانده شد.
شعر چی بود؟ چی شد؟ ازمجله‌ی قلک ( آموزش فرآیند ساخت کتاب‌خانه)
هم‌خوانی بچه‌ها

 

دوشنبه 8/8:
تصاویر قصه‌های من و بابام بر پروژکتور نمایش داده شد. بچه‌ها از روی تصاویر قصه ساختند و به صورت داوطلبانه تعریف کردند.
سپس داستان اصلی روایت شد.
شعر چی بود چی شد؟ از مجله‌ی قلک (آموزش فرآیند درست شدن قالی)
یکشنبه 14/8:
شعر چی بود چی شد؟ آموزش فرآیند تولید رب گوجه فرنگی با شعر و تصویر
تمرین خوانش کلمات با حرف م ، ا ، د

 

دوشنبه 15/8 :
روایت داستان تصویری و کشیدن نقاشی آن توسط دانش‌آموزان(داستان را من روایت کردم. به جای بعضی از کلمات، تصویر قرار داده شده است. هرگاه به تصویر می‌رسیم دانش‌آموزان اسم تصویر را می‌گویند و به فرآیند تکمیل داستان کمک می‌کنند.)
یکشنبه 5/8
برگزاری کنفرانس یکی از دانش‌آموزان

 

پایه‌ی دوم:
دوشنبه 1/8
داستان یک شب تاریک خوانده شد
پیرامون موضوع کتاب گفتگو شد
5 نفر از بچه‌ها انتخاب شدند و هر کدام یکی از شخصیت‌های کتاب را خواندند.
چند شعر از دویدم و دویدم خوانده شد.
بچه‌ها با انجام حرکات هم‌خوانی کردند.

 

دوشنبه 8/8:
بخش‌های مجله‌ی رشد نوآموز را با هم دوره کردیم.
داستان‌گویی از روی تصاویر کتاب من و بابام

 

یکشنبه 14/8:
کلاس دوم خانم جهان‌بخش
کتاب‌های مناسب آن‌ها را سر کلاس بردم و بچه‌ها آنهایی که دوست داشتند انتخاب کردند و خواندند. برخی کتاب امانت گرفتند

 

دوشنبه 15/8 :
پایه‌ی دوم:
مطالعه کتاب در کتابخانه و امانت کتاب

 

پایه سوم

 

کلاس سوم خانم مرتضایی کلاس سوم خانم اسلام‌پور
شنبه 20/8
معرفی کلاس و قوانین
داستان انگشت جادویی تا نیمه روایت شد,
از بچه‌ها خواسته شد ادامه را در خانه بنویسند.
چهارشنبه 24/8
معرفی کلاس و قوانین
گفتگو پیرامون مسابقه
امانت کتاب

 

پایه چهارم
کلاس چهارم صداقت کلاس چهارم رفاقت
چهارشنبه 17/8
روال دال معرفی شد.
داستان انگشت جادویی تا نیمه روایت شد و دانش‌آموزان ادامه‌ای بر آن نوشتند.
برای هر دو پایه‌ی چهارم بعضی از داستان ها در کلاس خوانده شد.
چهارشنبه 17/8
روال دال معرفی شد.
داستان انگشت جادویی تا نیمه روایت شد و دانش‌آموزان ادامه‌ای بر آن نوشتند.
برای هر دو پایه‌ی چهارم بعضی از داستان ها در کلاس خوانده شد.

 

پایه پنجم
کلاس پنجم دانش
کلاس پنجم تلاش
دوشنبه 1/8:
جلسه به مدت 20 دقیقه بود و به معارفه‌ی کلاس و دانش‌آموزان اختصاص یافت. دوشنبه 15/8 :
معارفه.
امانت کتاب
تکمیل جمله‌ی نیمه‌کاره

 

دوشنبه 8/8:
درباره‌ی روآل دال به بچه‌ها توضیح داده شد.
مفهوم "شخصیت" در داستان آموزش داده شد.
بخشی از داستان انگشت جادویی روایت شد.
دانش‌آموزان ادامه‌ی آن را به دلخواه نوشتند. شنبه 20/8
روآل دال معرفی شد
داستان انگشت جادویی تا نیمه روایت شد
بچه‌ها ادامه‌ای بر آن نوشتند.

 

دوشنبه 22/8
معرفی کتاب توسط بچه‌ها
برخی از بچه‌ها ادامه‌هایی که جلسه قبل برای داستان نوشته بودند خواندند.
ادامه‌ی اصلی داستان انگشت جادویی خوانده شد.
شنبه 27/8
معرفی کتاب توسط بچه‌ها
برخی از بچه‌ها ادامه‌هایی که جلسه قبل برای داستان نوشته بودند خواندند.
ادامه‌ی اصلی داستان انگشت جادویی خوانده شد.

 

شنبه 5/9
آهنگ بهار ویوالدی برای بچه‌ها پخش شد.
از بچه‌ها خواسته شد گوش کردن درست را تمرین کنند و هر کلمه‌ای که هنگام گوش دادن به ذهنشان رسید روی تخته بنویسند.

 


 

 

 

 

معرفی کتاب 

معرفی کتاب والدین 

غذای روح  برای والدین                        نشر پیکان

نویسنده : جک کانفیلد/ مارک ویکتور / هانسن / کیبِرلی کربرگ 

مترجم : معصومه بردباری و  عباس چینی 

گاه در زندگی اوقاتی پیش می آید که انسان مضطرب ولی علاج و غافلگیر به سراب زندگی چشم

می دوزد . داستان های این کتاب واقعیت هایی است که اتفاق افتاده و خواننده را تحت تأثیر مردان و

زنانی قرار خواهد داد که در مقابل مسایل و مشکلات زندگی هرگز خود را تسلیم موقعیت های سخت

نکرده ، بلکه با جدیّت و و عشق و ایمان ، کشتی طوفان زده زندگی را به ساحل  هدایت کرده اند.

------------------------------------------------------------------------------

روش منبع نویسی برای کتاب و فرهنگ نامه برای  دانش آموزان 

1 - نام منبع          2- جلد                  3 - موضوع             4 -  صفحه 

 

اطلاعاتی که از یک منبع باید استخراج نمود عبارتند از : 

چی : اشیا          کی : انسان            چگونه  :               چرا:               کجا               کی : زمان  

 

 

 

کتابخانه مدرسه مهرآیین متشکل از کتابهای متنوع است که شامل کتب قصه ، آموزشی ، ادبی ، مذهبی و علمی است . که تمام رده های سنی را شامل می شود . این لینک در نظر دارد تا به دانش آموزان و خانواده های گرامی کتابهایی که می توانند مفید باشند را معرفی کند . از دانش آموزان و همچنین والدین می خواهیم که ما را در بهتر شدن و پویایی این سایت و محیط کتابخانه یاری نمایند .

آئین نامه کتابخانه

1- مراجعه به کتابخانه در روزهای مخصوص هر پایه امکان پذیر است .

2- دانش آموزان می توانند کتابها را در هر جلسه امانت گیرند .

3- به ازای تأخیر در برگرداندن کتاب فقط تا یک هفته امانت داده می شود .

4- استفاده از کتابهای مرجع فقط در محیط کتابخانه امکان پذیر می باشد .

معرفی کتاب توسط دانش آموزان

از دانش آموزان می خواهیم بهترین و جالب ترین کتابی را که در طول هفته می خوانند سه شنبه هر هفته برای ما در سایت مدرسه بفرستند در

ضمن دانش آموزان فعال در سایت معرفی می شوند .

معرفی کتاب برای والدین

پنج زبان عشق کودکان گری چاپمن – راس کمپل ترجمه : سیمین موحد نشر : ویدا
کودکان شدیداً نیاز دارند که بدانند چقدر دوست داشته می شوند . اما اگر بزرگسالان « زبان عشق » خاص آنها را ندانند ، شاید نتوانند عشق خود را به کودک نشان دهند .
اگر زبان عشق شما با زبان عشق فرزندتان فرق دارد ، بهتر است هر چه سریع تر زبان او را یاد بگیرید . وگرنه نمی توانید عمیق ترین نیازهای عاطفی کودک را برطرف کنید .


پنج زبان عشق نوجوانان گری چاپمن ترجمه : سیمین موحد نشر : ویدا
مزایای زندگی در جهان امروز بی شمار است اما خطرات آن نیز بسیار است . با این وجود مادر و پدر تأثیر زیادی بر فرزندان خود دارند . پژوهش ها نشان می دهند والدین – نه همسالان – مهم ترین تأثیر را بر زندگی نوجوانان خود دارند . راه این تأثیر عشق است .

 

پنج زبان عشق خانواده گری چاپمن ترجمه : سیمین موحد نشر ویدا
نور امید برای خانواده ، آرزوی مهم برای زندگی این است که روابط خانوادگی کاملاً مهرآمیز و عاشقانه داشته باشند . این کتاب شما را یاری می کند تا الگوی سالمی در خانواده ایجاد کنید .


معرفی کتاب 

مرزهایی برای کودکان:

نویسنده: دکتر کلود-دکتر جان ناون سند                ترجمه: سعید صیادلو             نشر: واژه

چه زمانی بگوییم بله ، چه زمانی بگوییم نه که به فرزندمان کمک کنیم تا کنترل زندگی خود را به دست گیرد. تربیت افراد خویشتن دار مسئولیت پذیر و انتخاب گر مستلزم آن است که والدین-مربیان و همه افرادی که با کودک سر و کار دارند،خود توانایی ((بله)) گفتن و ((نه)) گفتن داشته باشند.

این کتاب با ذکر مثال های کاربردی،راهنمای مناسبی است که نشان می دهد کجا و چگونه به فرزندانمان ((بله)) و ((نه)) بگوییم .

 

 

پیوست ها:
دانلود این فایل (farvardinord.pdf)دریافت فایل[فعالیت های فروردین و اردیبهشت 97]1464 kB

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس : بلوار اندرزگو (شرق به غرب) - نرسیده به بلوار کاوه - بعد از خیابان مهر محمدی - کوچه آشتیانی منفرد - پلاک 3

تلفن : 22235622-22215166* This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

برنامه غذایی

تصاویر تصادفی

ورود به سایت



بازگشت به بالا